مقاله

افکت های VCM

نویسنده : ERTEASH 25 اسفند 1401 1523 بازدید نظر

افکت های VCM یک نام شناخته شده در سخت افزار و نرم افزارهای معروف صدا و موسیقی هستند برای حرفه ای ها که طی سالهای اخیر در سیستم عامل کیبوردهای جدید یاماها از موتیف های XS و XF گرفته، تا Tyros5 و S970 طراحی شده اند. این افکت ها روی محصولاتی همچون میکسرهای حرفه ای یاماها نیز بوده اند.از جمله O1v 96 ، O2v 96 یا حتی DM1000 :

      

 افکت های VCM همچنین بصورت plug-in های افزودنی در برند معروفی همچون Steinberg تولید و استفاده میشوند از جمله Vintage Collection یا Cortico 5043 Cpmp :

        

یاماها بعد از موتیف XF این نوع افکت ها را درکیبورد ارنجرهای تایروس5 و جنوس و همچنین در میدرنج های S970 و S975 و SX900 به خریداران هدیه کرد تا در این ارنجر ورکستیشن ها هم شما بتوانید صدا و ریتم را با افکت های محبوب VCM جلوه بندی بهتری کنید و راحت تر بتوانید با گرافیت زیبا و روان این نوع افکت ها ارتباط برقرار کنید.

افکت های VCM در ارنجرهای یاماها محدود به پارت یا صداهای خاصی نیستند. همانطور که شما از خط افکت DSP یا FX برای بخش های مختلف کیبورد استفاده میکنید ، میتوانید برای هر پارت کیبورد یک افکت VCM اختیار کنید.همچنین در کنار VCM ها ، شما افکت های قدیمی راهم در دسته Legacy دارید.
افکت های VCM نسبت به افکت های قبلی و معمولی یاماها در شنودِ اول تفاوت چشمگیری ندارند ، ولی وقتی شروع به تنظیم افکت مورد نظر برای صدا یا سکووانس میکنید ، متوجه ریزه کاری ها و تاثیرات بسیار زیبای ان خواهید شد.نه تنها ولوم ها ، سلکتورها و دکمه ها در VCM به شما حس لذت بخش تر و حرفه ای تری از صداسازی و تنظیم را خواهد داد نسبت بلکه سرعت عمل و دسترسی شما و بهتر و کامل تر میشود.


 مهم ترین تفاوت افکت های VCM

  1.  وجود برخی ماژول ها که در افکت های معمولی موجود نبود.
  2. الهام گرفتن بصری از افکتورهای سخت افزاری با همان پارامترها.
  3. بهره گیری از حالت Multi Effect  که خود به تنهایی یک دستگاه ترکیب و ساخت افکت است.
  4. سرعت عمل بیشتر با دسترسی به گزینه های مهم ، جدا از لیست جزییات تغییر افکت.

 


نمونه تصاویر :

   .          

     

 


نمونه ویدیو :

ارسال دیدگاه :